Uszkodzona płyta główna

Uszkodzona płyta główna

Jednym z najpoważniejszych objawów uszkodzonej płyty głównej jest sytuacja, w której komputer nie chce się włączyć. Problem z uruchomieniem sprzętu może wynikać także z awarii pamięci RAM lub karty graficznej, jednak w połączeniu z innymi, typowymi objawami można założyć, że przyczyna leży właśnie po stronie płyty. W tej sytuacji konieczna będzie diagnoza laptopa u profesjonalisty, która ma dużą wiedzę, doświadczenie i specjalistyczne narzędzia potrzebne do sprawdzenia i ewentualnej naprawy bądź wymiany płyty. Zobacz jakie objawy daje uszkodzona płyta główna oraz jakie rozwiązania są w tej sytuacji dostępne.
 

Uszkodzona płyta główna w laptopie – objawy

Wymienione objawy mogą, lecz nie muszą być spowodowane uszkodzeniem płyty głównej. Nie należy ich jednak bagatelizować, ponieważ mogą spowodować poważniejszą awarię, która może być fatalna w skutkach – wiązać się z nieodwracalnym uszkodzeniem komputera czy utratą danych. Zgłoś się do serwisu, jeśli w Twoim laptopie:

  • nie działa gniazdo USB,
  • nie działa gniazdo HDMI,
  • nie działa gniazdo słuchawkowe lub mikrofonowe,
  • nie działa Wi-Fi,
  • nie ma obrazu na ekranie,
  • nie ma zasilania,
  • system lub sam komputer się restartuje,
  • występują paski na ekranie lub inne artefakty (śnieżenie obrazu, przekłamane kolory).

 

Wymiana czy naprawa płyty głównej?

Odpowiedź na to pytanie zależy od wielu czynników, zarówno kwestii technicznych, jak i ekonomicznych. Należy pamiętać, że nie każda usterka płyty głównej wiąże się z naprawą laptopa przewyższającą jego wartość. Elementy, które doświadczony serwis komputerowy będzie w stanie naprawić lub wymienić w niskiej cenie, to m.in.:

  • uszkodzona zintegrowana karta graficzna,
  • uszkodzone gniazdo HDMI,
  • uszkodzone gniazdo mikrofonu
  • uszkodzone gniazdo audio,
  • uszkodzone gniazdo USB,
  • uszkodzone gniazdo zasilania,
  • uszkodzony BIOS,
  • uszkodzony mostek północny i południowy BGA.

 

Jeśli:

  • naprawa płyty głównej proponowana przez wybrany serwis komputerowy objęta jest krótką, 3-miesięczną gwarancją lub usługa nie podlega gwarancji,
  • cena znacznie przewyższa wartość nowej płyty głównej, a nawet samego komputera,
  • laptop był już wcześniej kilkukrotnie naprawiany,
  • płyta lub inne układy posiadają istotne wady fabryczne.

 lepiej zdecydować się na wymianę części na nową lub używaną bądź wybranie innego, bardziej doświadczonego serwisu. Jeśli wybierzesz wymianę na płytę z rynku wtórnego, upewnij się, że pochodzi z bezpiecznego źródła, a jej historia jest znana, dzięki czemu ustrzeżesz się płyty z ukrytymi wadami bądź przeszłością pełną amatorskich napraw.

 

Płyta główna w laptopie to jedna z najistotniejszych części, dlatego jej awaria jest naprawdę kłopotliwa. Teoretycznie w większości przypadków użytkownik ma wybór, na które rozwiązanie – naprawę starej płyty, kupno nowej lub wymianę na używaną część – chce się zdecydować, jednak są od tego wyjątki. O doradztwo i przeprowadzenie procesu naprawy laptopa poproś zaufany serwis komputerowy.

Potrzebujesz sprawdzonego fachowca w Twoim mieście?
Zadzwoń lub wypełnij formularz i zapytaj fachowca o cenę i termin usługi!
Zapytaj 24/7
o cenę i termin usługi
Zadzwoń dziś 7.00-21.00732 080 502
Zadzwoń dziś 7.00-21.00 732 080 502
Zapytaj przez formularz 24/7 o cenę i termin usługi
Wybierz termin i zamów usługę przez formularz
Dzwoniąc pod podany numer lub kontaktując się przez formularz, użytkownik akceptuje Regulamin i Politykę Prywatności serwisu Naprawek.pl

Dzwoniąc pod podany wyżej numer, pisząc na powyższy adres e-mail lub klikając przycisk Wyślij akceptuję Regulamin Serwisu Naprawek i przyjmuję do wiadomości, że firma Lindeman Sp. z o.o., ul. Grudziądzka 132, 87-100 Toruń, NIP: 9562357373, REGON: 385047262, KRS: 0000818345 przetwarza moje dane osobowe zgodnie z Polityką Prywatności.

Rozwiń więcej

Przyjmuję również do wiadomości, że firma Lindeman Sp. z o.o., ul. Grudziądzka 132, 87-100 Toruń, NIP: 9562357373, REGON: 385047262, KRS: 0000818345 używa rozwiązań informatycznych do zanonimizowanej analizy zachowań użytkowników Serwisu Naprawek przy wykorzystaniu narzędzi firmy Google, w celu optymalizacji i rozwoju Serwisu.

Zapytaj 24/7
o cenę i termin
usługi
Zadzwoń dziś 7.00-21.00 732 080 502