Polityka prywatności Lindeman Sp. z o.o.
Art. 1: Przepisy ogólne
- Administratorem danych osobowych jest Lindeman Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu, przy ul. Grudziądzka 132 (dalej jako „Administrator“).
- Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym przede wszystkim z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako RODO).
- Wszelkie pytania, wnioski i uwagi dotyczące ochrony prywatności prosimy kierować na adres e-mail: iod@lindeman-group.com.
Art. 2: Zasady przetwarzania danych osobowych
- W czasie przetwarzania danych osobowych Administrator stosuje następujące zasady:
- Legalności – przetwarzanie danych osobowych może się odbywać wyłącznie, gdy zaistnieje co najmniej jedna z przewidzianych prawem przesłanek;
- Celowości – aby dane mogły być przetwarzane, musi istnieć ku temu konkretny, wyraźny i prawnie uzasadniony cel. Jeżeli przetwarzanie służy różnym celom, potrzebna jest podstawa obejmująca wszystkie cele;
- Adekwatności – przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne ze względu na cel ich zbierania;
- Merytorycznej poprawności – Administrator jest zobowiązany do tego, aby dane przez niego zbierane były poprawne i w razie potrzeby uaktualniane. Powinien oceniać wiarygodność źródła pozyskania danych oraz wdrożyć sposób weryfikowania prawdziwości przetwarzanych danych;
- Czasowości – zasada ograniczenia przechowywania danych – nie przetwarzamy danych dłużej, niż jest to konieczne. W praktyce Administrator dokonuje indywidualnej, konkretnej oceny, przez jaki okres powinien przetwarzać dane osobowe. Okres przechowywania jest uzależniony od wielu zmiennych;
- Integralności i poufności danych – dane osobowe są zabezpieczone za pomocą odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych. Administrator dokłada najwyższej możliwej staranności, by chronić przekazane informacje przed wszelkimi zagrożeniami.
Art. 3: Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
- Zgodnie ze wskazaną powyżej zasadą legalności, przetwarzanie danych osobowych może się odbywać wyłącznie, gdy zaistnieje co najmniej jedna z przewidzianych prawem przesłanek.
- Administrator będzie uprawniony do przetwarzania danych osobowych, jeśli wystąpi jedna z przedstawionych sytuacji:
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Na tej podstawie Administrator będzie przetwarzać dane osobowe w szczególności w celu świadczenia usług, w tym drogą elektroniczną;
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Na tej podstawie Administrator będzie przetwarzać dane osobowe w szczególności w celu wystawienia faktur, spełnienia obowiązków rachunkowych;
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Na tej podstawie Administrator będzie przetwarzać dane osobowe w szczególności w celu dochodzenia roszczeń, prowadzenia statystyk, badania rynku, badania satysfakcji klientów, nawiązywania kontaktu z potencjalnymi Partnerami.
Art. 4: Zakres przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych:
- Dane osobowe Klientów (tj. osób składających za pośrednictwem serwisu zlecenie).
- Dane te Administrator przetwarza w celu świadczenia usług drogą elektroniczną (przyjęcie zlecenia, przekazanie zlecenia Partnerowi, pozostałe czynności związane z pośrednictwem i jego rozliczeniem, w tym potwierdzenie przyjęcia i weryfikacja wykonania zlecenia).
- Dane osobowe obejmować będą:
- numer telefonu
- nazwę miejscowości
oraz opcjonalnie: - imię i nazwisko
- dzielnicę lub osiedle
- ulicę
- adres poczty elektronicznej
- Podanie danych osobowych jest zawsze dobrowolne. Wskazane informacje są jednak niezbędne do przyjęcia zlecenia oraz jego przekazania Partnerowi.
- Dane osobowe są przetwarzane przez czas niezbędny do prawidłowego wykonania umowy lub świadczonej usługi. Administrator przestaje przetwarzać dane osobowe, gdy wygasną wszelkie uzasadnione powinności i ryzyka (w szczególności, gdy upłynie okres przedawnienia danych roszczeń, obowiązki wynikające z przepisów prawa).
- Dane Partnerów (niezależnych od Administratora podmiotów, oferujących usługi określonego rodzaju, na rzecz których przekazywane są zlecenia sformułowane przez Klientów).
- Dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora w celu nawiązania kontaktu, zawarcia umowy, jej realizacji oraz jej rozliczenia.
- Zakres przetwarzania danych (zakres maksymalny) obejmuje: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, dane identyfikujące działalność gospodarczą (nazwa firmy, numer identyfikacji podatkowej NIP, adres prowadzonej działalności/siedziby).
- Dane osobowe są przetwarzane przez czas niezbędny do prawidłowego wykonania umowy lub świadczonej usługi. Administrator przestaje przetwarzać dane osobowe, gdy wygasną wszelkie uzasadnione powinności i ryzyka (w szczególności, gdy upłynie okres przedawnienia danych roszczeń, obowiązki wynikające z przepisów prawa).
Art. 5: Sposób postępowania z danymi osobowymi
- Administrator wykorzystuje dane osobowe w celu, dla którego zostały pozyskane. Ponadto, dane mogą zostać wykorzystane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, takich jak:
- wykrywanie nadużyć i zapobieganie im,
- ustalanie, obrona i dochodzenie roszczeń,
- tworzenia zestawień, analiz i statystyk, badanie rynku, badanie satysfakcji klientów.
- Przetwarzane dane osobowe nigdy nie trafią w niepowołane ręce. Nie będą przedmiotem obrotu. Mogą natomiast zostać przekazane:
- Partnerom (w odniesieniu do danych osobowych Klientów), co jest istotą świadczonej przez Administratora usługi;
- podmiotom/organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa;
- podmiotom, którym przekazanie danych osobowych jest niezbędne dla realizacji określonej czynności (np. obsługa księgowa, obsługa informatyczna, obsługa teleinformatyczna, hosting).
- Wszystkie podmioty, które mogą mieć styczność z danymi osobowymi, na mocy odrębnych uregulowań, zostały zobowiązane do ich starannego zabezpieczenia, zachowania w poufności, nieudostępniania osobom nieupoważnionym.
- Administrator nie stosuje zautomatyzowanego profilowania.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane poza terenem EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego).
Art. 6: Uprawnienia osób, których dane dotyczą
- Zasadą jest, że osoby, których dane są przetwarzane, mają prawo do:
- dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania,
- usunięcia swoich danych,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych lub uzyskania ich kopii,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych.
- Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 RODO.
- W celu realizacji opisanych uprawnień należy skontaktować się pod adresem: iod@lindeman-group.com.
- Każdy wniosek zostanie rzetelnie rozpoznany przez Administratora i spotka się z odpowiedzią.
- Opisane powyżej uprawnienia nie mają charakteru absolutnego (w praktyce więc może się zdarzyć, że pomimo otrzymania żądania, Administrator nie będzie mógł np. usunąć danych, ponieważ, zgodnie z literą prawa, ich przetwarzanie będzie nadal konieczne).
- Osobom, których dane dotyczą, przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w szczególności, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.