Przeglądarka nie otwiera stron

Historia przeglądania
Każda przeglądarka - Chrome, Firefox czy Internet Explorer przechowuje historię otwieranych stron. Magazynowane informacje lub uszkodzenie historii może wpływać na wczytywanie stron internetowych. To, jak usunąć historię przeglądania, znajdziesz w menu przeglądarki.
Czas systemowy
Problem z wyświetlaniem i wczytywaniem stron może wynikać ze złej konfiguracji daty, godziny i strefy czasowej w systemie operacyjnym. Upewnij się, czy dane są prawidłowe - umożliwi to przeglądarce weryfikację certyfikatów bezpieczeństwa.
Zapory systemowe
Niekiedy strony nie chcą wczytywać się z powodu blokady ze strony różnych zabezpieczeń systemowych. Źle skonfigurowany antywirus lub firewall (zapora sieciowa) to częsty przypadek blokowania witryn. W tym wypadku należy zezwolić przeglądarce na połączenie z internetem w ustawieniach zapory.
AdBlock
Jeśli tylko niektóre strony nie chcą się otworzyć, może mieć to związek z wtyczką typu AdBlock, która filtruje treść strony i nie wczytuje reklam. Spróbuj w ustawieniach wtyczki dodać wyjątek, dla tej konkretnej strony i zezwolić jej na wyświetlanie treści reklamowych.
Pamięć podręczna DNS
Serwer DNS, czyli system nazw domen przypisuje adresy sieciowe domen (URL) do adresów IP. Komputer przechowuje ostatnio przypisane adresy, dzięki czemu może szybciej połączyć się z odwiedzanymi witrynami. Jeśli adres IP i dane z pamięci DNS nie zgadzają się, przeglądarka nie będzie wczytywać stron. Czyszczenie pamięci DNS jest proste - naciśnij kombinację klawiszy z logo Windows i R, następnie w otwartym oknie Uruchamianie wpisz „cmd” i wciśnij enter. Wpisz komendę „ipconfig /flushdns”, zatwierdź enterem i gotowe!
Serwer DNS
Przeciążenie serweru DNS może być powodem problemów z wczytywaniem stron. Zazwyczaj serwer DNS jest udostępniany przez dostawcę Internetu, lecz w razie problemów można skorzystać z alternatywnych źródeł, np. Google Public DNS.
Strony nie ładują się tylko chwilowo? To niewielki powód do niepokoju. W takiej sytuacji warto sprawdzić, czy wina nie leży po stronie dostawcy Internetu lub w konkretnej witrynie, która może być zawirusowana. Czasem pomóc może restart routera lub modemu, a także ponowne uruchomienie komputera. W razie potrzeby można skorzystać z pomocy serwisu lub usługodawcy, który sprawdzi połączenie z siecią i właściwie je skonfiguruje.