Czarny ekran po włączeniu komputera

Dodano: 2019-11-27
Czarny ekran po włączeniu komputera

Twój laptop z systemem operacyjnym Windows 10 uległ awarii i nie do końca wiesz, jak sobie z tym poradzić? Czarny ekran przy uruchomieniu komputera to uszkodzona matryca – bardziej prawdopodobne są uszkodzone sterowniki lub problem z aktualizacją. Zobacz proste rozwiązania, które możesz wypróbować.

 

Zadzwoń pod nr 732 080 502 i zamów fachowca w Twoim mieście z kategorii

Czarny ekran po włączeniu komputera

Pusty lub czarny ekran pojawił się jeszcze przed pokazaniem ekranu logowania? W tej sytuacji warto sprawdzić następujące sposoby:

  • Ekran – zwiększ jasność ekranu skrótem klawiaturowym. Sprawdź podłączenie kabli i stan wtyczek (np. HDMI czy VGA), upewnij się, że wyświetlacz jest właściwie podłączony i uruchomiony.
     
  • Wybudzanie komputera – naciśnij klawisz Caps Lock i zwróć uwagę na lampkę stanu nad przyciskiem na klawiaturze lub na dole laptopa. Jeśli dioda zapaliła się:
     
    • Laptop: użyj kombinacji przycisków Windows+Ctrl+Shift+B. Komputer powinien wydać krótki dźwięk, ekran zostanie wygaszony lub zamiga, a system rozpocznie odświeżanie.
       
    • Komputer stacjonarny: wciśnij Ctrl+Alt+Delete i spróbuj się zalogować. Jeśli to niemożliwe, uruchom ponownie komputer przez opcję Zasilanie lub przez fizyczny przycisk na obudowie (nacisk przez 10 sekund), a następnie jeszcze raz uruchom komputer przyciskiem.
       

Czarny ekran po zalogowaniu

Problem wystąpił po uruchomieniu komputera i poprawnym zalogowaniu do systemu? Wypróbuj te rozwiązania:

  • Wybudzanie ekranu
     
  • Zwiększenie jasności ekranu
     
  • Eksplorator Windows – ekran jest ale widać na nim kursor lub pasek zadań? Otwórz Menedżer zadań kombinacją przycisków Ctrl + Alt + Delete lub Ctrl + Shift + Esc. Wybierz zakładkę Proces i tam, prawym przyciskiem myszy wybierz i uruchom ponownie Eksplorator Windows. Innym sposobem jest wybranie karty Plik i opcji Uruchom nowe zadanie. Wpisz nazwę „explorer.exe” i zatwierdź.
     

Tryb awaryjny

Tryb awaryjny umożliwia włączenie Windowsa w wersji podstawowej, bez uruchamiania wszystkich plików i sterowników. Tryb ten jest pomocny w określeniu, czy problem występuje już przy domyślnych ustawieniach, czy tylko przy konkretnym sterowniku lub programie. W przypadku czarnego ekranu tryb awaryjny pomoże pomóc sprawdzić następujące przyczyny tego problemu:

  • Antywirus – niektóre programy antywirusowe mogą być przyczyną czarnego ekranu. Odinstaluj antywirus przez tryb awaryjny i zainstaluj ponownie po ustąpieniu problemu lub skontaktuj się z serwisem.
     
  • Sterowniki – po aktualizacji Windows zdarza się, że sterowniki ulegają uszkodzeniu lub usunięciu. Przywracanie sterowników karty graficznej lub odinstalowanie sterownika może rozwiązać ten problem.
     
  • Przywracanie systemu i odinstalowanie aktualizacji – zdarza się, że najnowsza wersja aktualizacji ma niewielkie błędy, które negatywnie wpływają na pracę komputera. W tej sytuacji pomocne jest przywracanie systemu do punktu w czasie sprzed aktualizacji lub usunięcie jej najnowszej, niedawno instalowanej wersji.

 

 

Proponowane sposoby nie pomogły? Czas na pogotowie komputerowe, które zlokalizuje przyczynę i skutecznie usunie skutki awarii. Pamiętaj, że czarny ekran z obracającym się okręgiem kropek oznacza koniec aktualizacji – w tym wypadku należy po prostu poczekać na sfinalizowanie instalacji. Jeśli ten stan się znacząco przedłuża, spróbuj uruchomić ponownie komputer i odłącz zewnętrzne urządzenia USB. W przypadku braku poprawy skontaktuj się z serwisem, który sprawdzi, czy problem nie wynika z awarii karty graficznej.

Szukasz rzetelnego
fachowca? Zadzwoń do nas! Poniedziałek - Piątek 7.00 - 21.00
Sobota 8.00 - 16.00
732 080 502 Zamów serwis przez formularz
24/7

Dzwoniąc pod podany wyżej numer lub klikając przycisk Wyślij akceptuję Regulamin Serwisu Naprawek i przyjmuję do wiadomości, że firma Lindeman Sp. z o.o., ul. Grudziądzka 132, 87-100 Toruń, NIP: 9562357373, REGON: 385047262, KRS: 0000818345 przetwarza moje dane osobowe zgodnie z Polityką Prywatności. Rozwiń więcej...

Przyjmuję również do wiadomości, że firma Lindeman Sp. z o.o., ul. Grudziądzka 132, 87-100 Toruń, NIP: 9562357373, REGON: 385047262, KRS: 0000818345 używa rozwiązań informatycznych do zanonimizowanej analizy zachowań użytkowników Serwisu Naprawek przy wykorzystaniu narzędzi firmy Google, w celu optymalizacji i rozwoju Serwisu.

Zadzwoń